Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hasizom erősítő gyakorlat hajlított lábemeléssel

2012.04.19

A változatos mozgás jótékony hatása

Ha minden nap ugyanazokat a gyakorlatokat végezzük el edzésünk során, könnyen unalmassá válhat a mozgás számunkra és ha ez bekövetkezik, nagyobb az esélye annak, hogy felhagyunk vele. Ez egy természetes emberi tulajdonság, a monotonitást nem sokan tűrik el. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a hasizom erősítése során is különféle gyakorlatokat végezzünk el, amivel színesebbé tehetjük azt. Emelett a különböző módon elvégzett erősítéssel különféle izomcsoportokat mozgatunk meg, ami elengedhetetlenül fontos a tökéletes hasizom felépítése érdekében.

Vegyük fel a kezdő pozíciót

Mint szinte minden hasizom erősítő gyakorlatnál, itt is szükségünk lesz valamire, amit a földre terítve magunk alá rakhatunk. A legcélszerűbb erre a polifóm, de ha nincs a kezünk ügyében ilyen tárgy, akkor a célnak  egy pléd is megfelel. Feküdjünk hanyatt a földön nyújtott lábbal, és kezünket (ugyancsak nyújtva) rakjuk a testünk mellé, tenyérrel lefelé.

A gyakorlat megkezdéséhez emeljük meg lábunkat úgy, hogy a combunk függőlegesen, míg lábunk térdtől lefelé lévő része a talajjal párhuzamosan lógjon a levegőben. Lábfejeinket szorítsuk össze ebben a helyeztben.

A kezdő pozíció felvételének utolsó fázisában emeljük meg a lábunkat a következő módon: Combunk térdünkig bezárólag merőlegesen helyezkedjen el a talajhoz vizsonyítva, míg a térdünktől lefelé lévő részt párhuzamosan tartsuk meg. Illetve figyeljünk oda arra, hogy lábfejünk összeszorítva legyen.

Kezdjünk hozzá a gyakorlatohoz

A feladat végzése közben nagyon fontos a helyes és rendszeres levegővétel, erre oda kell figyelni! Lábemelés közben a cél az, hogy minél közelebb eresszük le térdünket mellkasunk irányába, az a legjobb, ha sikerül megérinteni vele azt. Azonban azt tartsuk szem előtt, hogy ha bármilyen kellemetlenséget érzünk, csökkentsük a lábemelés nagyságát, úgysem teszünk azzal jót magunknak, ha meghúzzuk hátunkat.

A gyakorlat második részében visszaengedve a lábakat vegyük fel újra a kezdő pozíciót. Ne engedjünk azt, hogy lábunk lezuhanjon a földre, tartsuk meg 1-2 másodpercig a kiinduló helyzetben őket.

Mennyit végezzünk el a gyakorlatból?


Próbáljuk meg 15-20x megismételni a hasizom gyakorlatokat 4 körön keresztül. Ahhoz, hogy eredményes legyen az edzés, hetente három napot jelöljünk ki arra, hogy ily módon edzünk. A gyorsabb fejlődés érdekében növelhetjük az egy körben elvégzett gyakorlatszámot. A testre gyakorolt jótékony hatások: alsó hasizom rugalmasságának javulása és erősítése.