Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fitnesz stratégia a mindennapi edzéshez

2012.05.30

Eljutottál arra a pontra, hogy ideje felvenni a harcot a felesleges kilók ellen, azonban nem tudod milyen stratégia alapján indulj el az úton? Ha az álíltás igaz, akkor az alábbi cikkünk pontosan neked való. Formabontó módon  nem a hasizom erősítés témakörét járjuk körbe, hanem kitekintünk a tágabb környezetbe, a fitnesz világába. Nem számít, hogy kezdő vagy haladó szinten vagy, ugyanis mindenkinek szüksége van egy bombabiztos stratégiára, amit követve végül elérheti célját, legyen az súlyvesztés vagy esetleg a közérzet javítása.

Határozd meg a célodat

Az első dolog, amit tennünk kell az az, hogy meghatározzuk fitnesz célunkat, de vajon mi is legyen az?

Határozd meg pontosan az alap állapotodat – A stratégia első része a célmeghatározás, amihez elengedhetetlenül fontos annak megállapítása, hogy honnan is indulsz neki az edzésnek. 5 kiló felesleg van rajtad? Akkor bizony a te célod az lesz, hogy leadj 5 kilót az edzéssel. Vagy esetleg vissza szeretnéd nyerni a régi formádat? A példák alapján könnyedén látható, hogy hova is akarunk kilyukadni. Találd meg hát magadnak te is azt, hogy min szeretnél változtatni magadon és lődd be azt célnak. Mindemellett érdemes heti és havi alcélokra lebontani a fő tervet azért, hogy jobban nyomonkövethető legyen a haladásod.

Ez mind szép és jó, de vajon mik kerülhetnek a heti célok közé. Tételezzük fel azt, hogy nem csak a mozgással szeretnénk javítani egészségünkön, hanem az étkezési szokásainkat is meg akarjuk változtatni. Ez esetben heti céloknak felvehetjük a káros anyagok kizárását étrendünkből, és felválthatjuk őket egészséges ételekkel (például csoki helyett gyümölcs, alkohol helyett frissen facsart gyümölcslé, és így tovább). Azonban arra figyeljünk oda, hogy fő a fokozatosság, elég minden héten egy adott káros anyaggal felhagyni.

De nem csak az étkezési szokásaid kerülhetnek bele a heti célok közé. Állíts össze magadnak heti edzéstervet is. MI főként a hasizom gyakorlatokban tudunk neked segíteni, így nyugodtan böngészd végig az oldalunkat. A cél legyen a heti 3 nap mozgás,naponta 15-30 percnél nem kell több.

Vezess naplót a fejlődésedről

Pontosan tudjuk, hogy nem is olyan könnyű folyamatosan lelkesedni az edzésért. Mint minden dolognál, az elején ez is nagyon izgalmas, azonban idővel alább fog hagyni a lelkesedésed. Ebben az esetben jó, ha van miből erőt merítened, így azt ajánljuk neked, hogy vezess egy fitnesz naplót, amiben részletesen leírod fejlődésedet. Ez a napló lehet akár kézzel fogható dolog is, de akár egy blog is megfelel a célnak.

Mit tartalmazzon egy ilyen napló?

Ha csak a táplálkozást vesszük alapul, akkor nyugodtan lejegyezheted mikor mit ettél, mennyi kalóriát vettél magadhoz, milyen ételekkel hagytál fel és mikkel helyettesíted azokat. Leírhatod továbbá az edzések után a súlyodat, illetve képeket is csatolhatsz az online naplóhoz magadról, amiken láthatod azt, hogy egyre jobb és jobb formába kerülsz. Hidd el, annak a képessége, hogy látod mennyit fejlődtél, hatalmas motivációt fog jelenteni.

Nem diéta, ez egy életforma

Végezetül egy nagyon fontos nézőpontváltásra van szükséged ahhoz, hogy sikeres legyél a különböző fitnesz programokban. Nem szabad azzal a tudattal nekikezdeni a gyakorlatoknak vagy változtatni az étkezéseden, hogy te most diétázol! Sokkal inkább gondolj arra, hogy életformát váltassz és próbálsz minél egészségesebben élni. Ezzel a saját dolgodat fogod megkönnyíteni, az eredmény magáért fog beszélni.

Végezetül még egy gondolat: Sose felejtsd azt el, hogy minden érted van. Nem szabad azzal foglalkozni, hogy mások hogyan ítélnek meg és ne másért kezdj neki a fitnesz életformának.  A saját egészséged kell, hogy motiváljon és akkor biztosan célhoz érsz!